Bästa tipset för att hålla formen?

Vardagsmotion. Varje vecka året runt. Vardagsmotion är en sån där vana som är svår att bli av med när det väl blivit en vana.

Räkna med att det behövs några veckor för att nöta in vardagsmotionsvanan.
Och för att lyckas – fråga dig själv:
HUR kan jag göra för att få in mer vardagsmotion?

Genom att använda orden ”hur kan jag göra för att” öppnar du upp för lösningar istället för att begränsas av hinder.

Att promenera 10 000 – 12 000 steg varje dag är ett bra mål att ha.
Och att transportera sig med cykel är förstås bra.

Upptäck vardagsmotionsmöjligheter genom att tänka igenom de saker du gör ofta och fundera på om det verkligen går snabbare att ta bilen.

Exempel:

Går det verkligen snabbare att ta bilen till mataffären och krångla med parkering än att cykla?

Hur lång tid skulle det ta att lämna barnen med cykel och sedan cykla hem och hämta bilen för att åka till jobbet jämfört med att lämna med bil och fasta i bilkö utanför skolan?

Ifrågasätt gamla invanda mönster och det är bra att inte alltid göra som alla andra. Bara för att alla andra tar bilen hit och dit betyder inte det att du också måste göra så.